Snippets: Sirih Pulang ke Gagang

Teringat Promosi "Malaysia as Second Home" so sapa2 yang jadikan Bintulu sebagai second home? Bintulu.. a place like no others.. :-)

Teringat Promosi "Malaysia as Second Home" so sapa2 yang nak jadikan Bintulu sebagai second home? Bintulu.. a place like no others..🙂

Salams…
Lama tak update blog… dulu mood melancong, sekarang kena ada topik dulu… Selepas 1 thn 8 bulan, semalam buat pertama kali saya masuk semula ke MLNG, plant tempat saya mencari rezeki selama 4 tahun 2 bulan dahulu…  byk betul road block.. jalan sikit kena tegur sbb dulu baju kuning sekarang dah hijau, so jawapan saya saya cakap saya buh dai ( nila ) biru kat baju kuning dulu tu yang jadi hijau sekarang…

Bila dealing dengan orang yang dah kenal ni walaupun dah banyak sangat muka baru disebabkan krisis letak jawatan beramai-ramai dulu.. semuanya jadi mudah.. safety briefing yang patutnya 2-3 jam jadi 5-10 minit je. face to face lagi.. nak buat body pass pun senang je, tambah security lama yang buat mende tu.. Thanks Jeniffer.. gambar pun tak yah tangkap.. pakai gambar lama yang ada dalam database. Tapi sebab kita ni vendor takleh laa lebih-lebih… takleh berlagak jadi client dah… yang penting duit masyuk ek..🙂

Bila jumpa orang lama a.k.a. ex bos (engineer) dahulu ada yang datang menyerpa bertegur sapa walaupun saya dah lupa nama sebab jarang berurusan dengan diorang tapi ada juga yang buat tak tahu dan pandang sebelah mata… ahh lupakan.. yang penting masih ramai lagi kawan-kawan lain yang masih sudi berkawan dengan aku kat sini.. itulaa manusia.. masing-masing dengan ragamnya yang tersendiri. Tapi betul bak kata perpatah “takkan tumpah kuah kalau bukan ke nasi” Itulaa yang berbeza bila seorang manusia itu bermula dari bawah, walau macam mana pun statusnya, takkan dia lupa dari mana asal usulnya.

Sekian, Wassalam

Pesanan dari penulis roydotcom: bila tgk statistic, byk yang search roydotcom which is dari kawan-kawan saya tapi takat jadi pembaca hantu je, apa kata korang tinggalkan sikit tatu ke kat blog ni… penat tau cari idea nak tulih blog ni…. huhu. By the way thanks kepada pelawat blog ni.. purata satu hari 20-30 pelawat kiranya dah cukup banyak pada saya.. gara-gara search jutawan senyap, MLNG, Brunei sehingga entry Menjejaki Jutawan Mencapai hits yang paling banyak setakat ni. 413

5 Responses to Snippets: Sirih Pulang ke Gagang

  1. rozaimi berkata:

    apa kaitan “takkan tumpah kuah kalau bukan ke nasi” dgn entri ko kali ni? cam takde motip pun? hohohoh…

  2. rozaimi berkata:

    eh lg satu, apsal plak Sirih Pulang ke Dagang? bukan pulang ke Gagang ke??

  3. zairol79 berkata:

    hahaha ko ni emi… dari kecik suka betulkan spelling aku… bagus ko masuk pertandingan NSTP Spell it apa ntah tu… tu maksudnya tempat aku x kemana dlm oil & gas ni.. last2 kat situ gak, member aku yg resign pun kekadang still boleh jumpa lagi.. dok pusing kat situ je

  4. Mrs Badrul berkata:

    tp bukan ke “takkan tumpah kuah kalau bukan ke nasi” maksudnya lebih kurang sama dgn “bapak borek, anak rintik”… klu tak salah aku laaa…. anybody?? help..

  5. rozaimi berkata:

    dah dekat sebulan baru nak komen smula. kalo pi mai pi mai tang tu gak dlm oil & gas, logik gak la nak guna sirih pulang ke gagang, wpun kurang tepat. tp yg kuah dgn nasi tu takde kaitan. motif????

Tinggalkan Jawapan

