Tragedi 11 & 12 Oktober

Story 1

Title: Revamp & Rejuvenation  Project at Flora Damansara

Purpose: To simulate door break in after rejuvenation project done on 27 September 2008

Problem: Before project, the door was easily open using special device by inspector. Just using some sort of macgyver skill, everybody can open the door.

Date: Unplanned – reason: the test was automatically carried out due to the key was left in the room. The test group was no other option but have to carried out the test to get out from the house.

Tool: Safety boot, spoon and fork, knife, variety type of card, metal hanger.

Finding and Observation: The revamp and the rejuvenation project that was carried out on 27 September 2008 was 100% safe certified by authorized TUV Safety Engineer.

Time Taken: 1 hour and 30 minutes

Evidence: Refer attachment 1

Subject after test done

Attachment 1: Subject after test done

Nota kaki: Tragedi 11 Oktober yang malang, nasiblaa ada member, Jang yang tolong. Ni semua gara-gara melayan Pie yang call aku masa aku nak gi makan sup utara, huhu..

Kisah 2

Kisah Matrik Seratas 1997/1998

Semalam adalah hari minggu yang amat sibuk selama saya bekerja di KL ni. Bermula pukul 10:00 pagi dah keluar rumah, blind date dgn salah sorang member kelab Naza Suria saya, pastu pegi KLIA amik member, pastu pergi Open house sampai 3 buah rumah. Open house dengan kena repair komputer pun ada.. huhu. Pergi teman member beli Lens kamera DSLR bernilai RM4700..fuh.. berpeluh aku tgk hasil dari intelectual property dijual sebegitu rupa. Lepas tu menguji segala skill macgyver untuk bukak pintu bilik saya, makan malam pada pukul 12 pastu pergi gathering budak-budak matrik Seratas kat SS15, Subang Jaya. Balik dekat pukul 4 baru tido.. memang membujang betul aku malam tu. Tapi kerana kawan-kawan yang ada 10 tahun tak pernah jumpa, semuanya terubat apabila masing-masing terutamanya yang mempunyai photographic memory  kuat bercerita tentang “fly”, perangai cikgu, member, program-program sabotaj, kena raw-call sebab kantoi “fly”, bilik budak jahat, program conteng bilik asrama di hari terakhir matrik menjadikan batch matrik kami adalah yang terganas dalam sejarah Sekolah Sains Taiping harap-harapnya.. Semuanya diimbas kembali menjadikan masa 3 jam tu sekejap je rasanya..

Pada saya perjumpaan semula kawan-kawan lama ni amat baik, sekurang-kurangnya dapat berkongsi pengalaman, menolong apa yang patut, dan mendidik kita untuk tetap pada level yang sama walaupun setiap individu tersebut sudah berbeza statusnya. Bila tengok gambar masa zaman-zaman remaja rasa lucu pulak. Macam-macam perangai dan rupa ada.. dan bila dah jumpa balik kekadang ada yang totally make over sampai boleh jadi tak kenal, so aku minta maaf laa kalau aku buat bodoh pada sapa-sapa yang aku terlupa yek. Satu masalah saya ialah untuk mengingati nama. Maaf sekali lagi. tapi kalau nak suruh ingat no telepon tu rasanya ok sikit kot. So aku attachla gambar gathering kita semalam dan beberapa gambar zaman dulu-dulu ( mostly budak kelas aku la Matrik Kejora) khas untuk budak-budak Matrik USM kat SERATAS tahun 97/98. Gambar ni semua aku convert dari negatif filem yang aku masih ada ke digital format kat FUJI Digital Imaging beberapa tahun lepas. Kalau nak semua boleh laa special request kat ruangan komen OK. Sekian.. senang-senang boleh lepak-lepak lagi. Ada 2 keping tu gambar dulu-dulu tu dalam full resolution.. so boleh print.

dari kiri, Pak Nine, Aidiel dan Mazhar

Gambar Sekarang: dari kiri, Pak Nine, Aidiel dan Mazhar tiada gi gambar Mat Tank dan Codie ( sorry codie.. gambar ko jadi putih bangat )

Gambar Dulu-dulu ; Aku, Pak Nine, Amir, Cupin.. cari sendiri

Gambar Dulu-dulu ; Aku, Pak Nine, Amir, Cupin.. cari sendiri

Aidiel, Bob dll..

Gambar Dulu-Dulu: Aidiel, Bob dll..

Cupin, aku, bob, Amir ( after make over - patutla ko cover muke yek )

Gambar Sekarang: Cupin, aku, bob, Amir ( after make over – patutla ko cover muke yek )
Masa kenduri sembelih lembu...

Masa kenduri sembelih lembu...

Gambar kononnya lepas exam, padahal nak exam esoknya

Gambar kononnya lepas exam, padahal nak exam esoknya

One Response to Tragedi 11 & 12 Oktober

  1. bill chacone berkata:

    ramainyer kat sini

Tinggalkan Jawapan

