Matlamat Menghalalkan Cara

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera..

Mmmmm rajin pulak saya tulis blog kali nie.. mmm rasa bosan pulak.. Kerja tak banyak kat office. Berniaga dihentikan buat sementara waktu..belum dapat lubang lagi kat sini.

Akhirnya dapat juga saya configure wireless broadband internet izzinet saya kat Linux Ubuntu saya semalam atas pertolongan expertester dari forum Lowyat.Net. Thank Bro and thanks sebab baca blog aku hehe.. letak-letak laa komen yek.. Sememangnya saya ni pengguna blog dari zaman 1996 lagi lepas SPM. Zaman Linux Red Hat 5.1. Masa tu belajar cara nak install, cara nak masuk x-windows then dial internet.. yang lain buat sakit kepala jee.. Tapi Linux dah banyak berubah.. Kekadang jauh lebih bagus dari sistem Windows itu sendiri.. Kat bawah nie contoh Ubuntu 7.10 Gutsy.. Anda semua boleh download free kat http://www.ubuntu.com.

Ubuntu 3D

      Ehh.. macam dah lari dari tajuk laa pulak.. tapi kalau dibelit-belitkan boleh laa di simpulkan dengan isu cetak rompak ye tak.. Tapi kat sini saya nak cerita bab agama sikit walaupun saya ni agak jahil mende-mende macam nie.. Saya ni pun bukan laa spesis orang yang baik-baik… kekadang macam hantu gak, tapi masih ada sekelumit iman kat hati bak kata saya sendiri🙂

     Surfing punya surfing semalam maka saya terjumpa la satu video dari youtube pasal Rosnah Mat Aris dalam rancangan Sensasi terbitan TV3 satu masa dulu. Dah lama dah saya cari video tu, tapi mungkin tak kesampaian kot.. Baru laa saya tau betapa biadapnya dia apabila memperkatakan bab agama. Macam orang mabuk pun ada rasanya..  Sampai audien pun macam tergamam je bila dengar dia cakap macam tu. Itulaa bila masing-masing berhujah agar apa yang mahu di hati dapat menghalalkan cara mereka.  Disebabkan jahil dalam agama, maka terhamburlah pelbagai kata-kata yang tak sepatutnya kita dengar.. Mmm malas dah nak ulas.. yang penting kita kena balik ke asas prinsip asas islam yang sebenar iaitu Islam, Iman dan Ihsan..( pinjam dari blog almaribuku.com)  tak payah dah nak ajes-ejas, tambah-tambah hukum lagi..

Oklaa kat bawah nie klip video yang saya paste dari youtube.. sama-samalaa kita renung.. Wallahhu a’lam

2 Responses to Matlamat Menghalalkan Cara

  1. Sham Doha berkata:

    Hmm…. controversy sangat. Rancangan sensasi ni pun dah kena ban.

  2. Sham Doha berkata:

    Rancangan Sensasi ni dah kena ban…

Tinggalkan Jawapan

